Algemene voorwaarden

Home > Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Artikel 1. Begrippen

Cliënt: de natuurlijke persoon die zorg afneemt bij een zorgaanbieder.

Organisatie: Halane Care is een thuiszorgorganisatie voor persoonlijk verzorging, verpleging, begeleiding en huishoudelijke hulp. Is gevestigd aan de Arena Boulevard Amsterdam

Diensten: De door Halane Care te leveren diensten bestaan uit:

Persoonlijke verzorging

Verpleging

Begeleiding

Huishoudelijke hulp

Zorgverleners: Bij Halane Care heb je de volgende geschoolde medewerkers:

Verpleegkundigen niveau 4 en 5

Verzorgende IG niveau 3

Helpende niveau 2

Huishoudelijke medewerkers

Wijkverpleegkundige: Is in het bezit van een niveau 5 diploma en stelt de indicaties binnen Halane Care en is verantwoordelijk voor het coördineren van de zorgverlening te behoeve van de client.

WLZ: Wet Langdurige Zorg

ZVW: Zorgverzekeringswet

WMO: Wet Maatschappelijke Ondersteuning

PGB: Persoons Gebonden Budget

Artikel 2. Algemeen

2.1 Deze algemene voorwaarden gelden voor de levering van alle producten door Halane Care, voor zover van deze voorwaarden niet door Halane Care en de client uitdrukkelijk en schriftelijk is afgewezen.

2.2 De levering van producten door Halane Care, is onderworpen aan de daarop van toepassing zijnde geldende wettelijke regeling, zoals onder meer in de bepalingen van de WLZ, ZVW, WMO, arbeidsomstandighedenwet (ARBO) en de wet op beroepen in de individuele Gezondheidszorg (BIG).

2.3 Voor de levering van de diverse producten door Halane Care, zijn naast deze algemene voorwaarden voor verschillende producten aanvullende voorwaarden vastgesteld, dan wel kunnen in de toekomst nog worden vastgesteld. Deze aanvullende voorwaarden, zoals deze thans wel in de toekomst zullen gelden, maken deel uit van de onderhevige algemene voorwaarden.

Artikel 3. Levering product

3.1 De levering van wijkverpleging door Halane Care kan zowel op basis van ZVW, WLZ, WMO en PGB. Voor de wijkverpleging die valt onder de ZVW vindt de levering van thuiszorg alleen plaats indien daarvoor een positieve indicatie is afgegeven door de wijkverpleegkundige.

Halane Care Algemene voorwaarden Juni 2021

 

 

 

Halane Care Algemene voorwaarden Juni 2021

 

Deze indicatie bepaalt de vorm en de omvang van de zorg.

3.2 De levering van producten vindt plaats op basis van een schriftelijke overeenkomst met de client.

3.3 Halane Care spant zich zoveel mogelijk in om de door de wijkverpleegkundige geïndiceerde zorg tijdig te leveren.

3.4 Op basis van de indicatiestelling stelt Halane Care, in overleg met de client, vast op welke wijze de geïndiceerde zorg wordt verleend. Uitgangspunt hierbij is dat Halane Care aanvullende zorg verleend op mogelijkheden van client en de familie/mantelzorg.

3.5 De tussen client en Halane Care gemaakte afspraken over de omvang, frequentie, inhoud en de duur van de te leveren zorg worden vastgelegd in een zorgleefplan als er zorg wordt geleverd via de ZVW of WLZ. Als de zorg via de WMO wordt verleend liggen de afspraken vast in een persoonlijk ondersteuningsplan. Het zorgleefplan/persoonlijk ondersteuningsplan is gedurende de geldigheidsduur van de indicatie geldig.

3.6 De wijkverpleegkundige geeft een indicatie af voor een bepaalde periode. Na het verstrijken van deze periode kan er een nieuwe indicatie worden vastgesteld.

3.7 Als de zorgbehoefte gedurende de zorgverlening verandert, kan door de client of de zorgverlener op dat moment een verzoek tot herindicatie worden ingediend bij de wijkverpleegkundige. Bij de WMO wordt het persoonlijk ondersteuningsprofiel aangepast.

Artikel 4. Uitvoering

4.1 Halane Care levert haar producten naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de kwaliteitscriteria zoals vastgelegd in de kwaliteitswet Zorginstelling en de kwaliteitseisen van de Landelijke Vereniging voor Thuiszorg.

4.2 Halane Care en de client verlenen elkaar tijdig alle medewerking en benodigde informatie om kwaliteitszorg te kunnen leveren.

4.3 Op de zorgverlening door Halane Care zijn de volgende op schrift gestelde documenten van toepassing:

Privacyreglement

Hygiëne richtlijnen

Procedure melding agressie en seksuele intimidatie

Klachtenregelement

Al deze documenten worden op aanvraag door de organisatie verstrekt.

4.4 Halane Care levert haar producten zonder onderscheid te maken in ras, sekse, huidskleur of levensovertuiging.

4.5 De client ontvangt bij de start van de zorg een zorgdossier. Dit zorgdossier is ook digitaal via Nedap ONS. In dit zorgdossier wordt alles omtrent de zorg vastgelegd. De indicatie, het zorgleefplan, de activiteiten, rapportages en daarnaast kunnen zowel zorg- en/of hulpverleners aantekeningen maken omtrent het verloop van de zorgverlening.

4.6 Het zorgdossier blijft eigendom van Halane Care en kan ten alle tijden worden gebruikt voor controles die uitgevoerd worden door het ministerie, de zorgverzekeraar of de inspectie gezondheidszorg.

4.7 Halane Care is 24 uur per dag bereikbaar en beschikbaar gedurende zeven dagen per week. Telefoonnummer en contactpersoon staan vermeld in het zorgdossier.

Halane Care Algemene voorwaarden Juni 2021

 

 

 

Halane Care Algemene voorwaarden Juni 2021

 

4.8 De zorgverlening wordt regelmatig geëvalueerd op basis van de uitkomst, op grond waarvan wordt vastgelegd op welke wijze de geïndiceerde zorgverlening wordt voortgezet.

4.9 Halane Care verleent zorg op basis van een vaste zorgverlener of een klein team. Deze zorgverleners vullen elkaar op het gebied van deskundigheid en continuïteit aan. Dit heeft tot gevolg dat de client soms met meerdere zorgverleners te maken kan krijgen.

4.10 De client draagt er zorg voor dat de zorgverlener op het afgesproken tijdstip de woning kan betreden.

Artikel 5. De duur van de zorgverlening

5.1 De overeenkomst tot zorgverlening geldt voor onbepaalde tijd, tenzij partijen anders overeenkomen dan wel tenzij uit de indicatie voor de zorgverlening een bepaalde tijd voortvloeit.

5.2 Partijen kunnen de overeenkomst bedoeld in artikel 5.1 tussentijds opzeggen met een inachtneming van een opzegtermijn van een week, tenzij anders is overeengekomen.

5.3 Halane Care is gerechtigs meteen de overeenkomst tot zorgverlening te ontbinden, dan wel de uitvoering van de overeenkomst op te schorten zonder dar daartoe een ingebrekestelling is vereist:

a. indien de client niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan enige verplichting uit de met Halane Care gesloten overeenkomst.

b. indien zich omstandigheden voordoen welke zodanig zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke zodanig zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.

5.4 Tussentijdse afzegging van ingeroosterde zorg- en dienstverlening door client dient tenminste 24 uur van tevoren te geschieden, behoudens overmacht situaties. Bij een te late afzegging heeft Halane Care het recht de overeenkomen diensten in rekening te brengen.

5.5 Voor het afzeggen van de ingeroosterde zorg- en dienstverlening die via de WMO worden ingezet gelden de volgende regels voor het inhalen, dan wel verplaatsen van de zorg:

Als een client de zorg- dienstverlening afzegt is Halane Care niet verplicht om de zorg in et halen op een ander moment. Mocht Halane Care de mogelijkheid hebben om een alternatief aan te bieden zullen zij dit doen. Echter zijn hier geen rechten aan te ontlenen.

Als Halane Care de zorg- of dienstverlening afzegt dan zullen er twee vervangende opties worden aangeboden om de zorg te verlenen. Halane Care is niet verplicht om dit in dezelfde week te realiseren omdat zij afhankelijk zijn van de inzetbaarheid van de medewerkers. Mocht de client op de twee vervangende moment de zorg- of dienstverlening niet kunnen accepteren behoudt Halane Care zich het recht om de zorg niet te hoeven verlenen.

5.6 Halane Care is gerechtigd de zorg en/of dienstverlening (al dan niet tijdelijk) te weigeren, verminderen, dan wel te staken op grond van onvoldoende capaciteit zonder dat Halane Care tot enige schadevergoeding gehouden zal zijn. Halane Care tot enige schadevergoeding gehouden zal zijn. Halane Care zal zich uiteraard zoveel mogelijk inspannen om de zorg toch te kunnen leveren.

Artikel 6. Beëindiging of onderbreking zorg

6.1 Indien de client de zorgverlening incidenteel wilt onderbreken, dient de client Halane Care zo spoedig mogelijk hiervan in kennis te stellen. Als dit korter is dan 24 uur voor de afgesproken zorgverlening gebeurt, wordt de eigen bijdrage voor de geplande zorg in rekening gebracht, behoudens overmacht situaties.

6.2 Als de zorgverlening op verzoek van de client langer dan vier weken wordt onderbroken wordt de zorgverlening als beëindigd beschouwd. Indien de zorgverlening langer dan drie maanden wordt

Halane Care Algemene voorwaarden Juni 2021

 

 

 

Halane Care Algemene voorwaarden Juni 2021

 

onderbroken, moet er een nieuwe indicatie worden gesteld door de wijkverpleegkundige.

6.3 De zorgovereenkomst eindigt van rechtswege op het moment dat de uiterste geldigheidsduur van de door de wijkverpleegkundige afgegeven indicatie is verstreken en geen herindicatie is afgegeven. Indien voor de afloop van deze uiterste geldigheidsduur de zorgindicatie is komen te vervallen, is Halane Care bevoegd de overeenkomst tussentijds te beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van een week. Indien de client hier niet mee instemt kan hij/zij een herindicatie bij een wijkverpleegkundige aanvragen.

6.4 De client kan de zorgovereenkomst beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van een week.

6.5 In de weekenden, op feestdagen en gedurende vakantie wordt de zorg zoveel mogelijk gecontinueerd. Het kan zijn dat, in overleg met de client, de zorgverlening op een ander tijdstip wordt gegeven of enigszins verminderd wordt.

6.6 Indien een zorgverlener plotseling ziek wordt, zal Halane Care zich inspannen om voor vervanging te zorgen. In sommige situaties kan dit betekenen dat de hulp of de zorg tijdelijk op een ander tijdstip wordt gegeven, uiteraard in overleg met de client.

Artikel 7. Tarieven en betaling

7.1 Betaling van Halane Care dient te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld op de factuur.

Artikel 8. Arbeidsomstandigheden

8.1 Om op hygiënische, veilige en verantwoorde wijze zorg te kunnen verlener dient de client zorg te dragen voor de volgende voorzieningen:

De beschikbaarheid van schone handdoeken (of keukenrol), (vloeibare) zeep en handschoenen.

De aanwezigheid in de woning van stromend water, verwarming, elektriciteit en ventilatiemogelijkheden.

De aanwezigheid van benodigde en deugdelijke werkmaterialen, hulpmiddelen en/of verpleegartikelen.

De materialen hebben tot doel de zelfzorgmogelijkheden van de client te bevorderen en/of de zorgverlening op professionele wijze te laten verlopen. Indien materialen nodig zijn in de client situatie zal bij de intake samen met de client de ARBO Check werkmaterialen doorgenomen worden en vervolgens vaststellen welke materialen aanwezig moeten zijn.

Wanneer de benodigde materialen niet aanwezig zijn of niet deugdelijk zijn, zal de client hierover worden geïnformeerd. De client draagt vervolgens zorg voor de aanschaf of deugdelijk maken van materialen.

8.2 Indien de client niet beschikt over de voorziening zoals in artikel 8.1 gesteld is, is Halane Care bevoegd de zorgverlening, al dan niet tijdelijk, te beëindigen. In deze situatie wordt door Halane Care gehandeld conform de zorg weigeringsprocedure.

8.3 De client en de zorgverleners gedragen zich overeenkomstig de algemeen geldende gedragsnormen. Indien deze normen niet in acht worden genomen, bijvoorbeeld in de vorm van seksuele intimidatie, agressie, geweld of discriminatie is Halane Care of de client bevoegd de zorgverlening, al dan niet tijdelijk te beëindigen. Ook in deze situatie zal Halane Care handelen conform de zorg weigeringsprocedure.

8.4 De client verwijdert huisdieren die tijdens de zorgverlening hinderlijk en/of gevaarlijk zijn of door de zorgverlener zo worden ervaren.

Halane Care Algemene voorwaarden Juni 2021

 

 

 

Halane Care Algemene voorwaarden Juni 2021

 

8.5 De client en de zorgverlener roken niet in elkaars aanwezigheid indien een van beiden daar bezwaar tegen heeft.

8.6 Indien een zorgverlener langer dan 2 uren bij een client werkt, heeft de zorgverlener recht op een koffie- of theepauze van 15 minuten. Werkt de zorgverlener langer dan vier uur bij de client dan heeft deze recht op een eetpauze van een half uur, in eigen tijd van de zorgverlener.

8.7 De zorgverleners en de client respecteren elkaar en dragen zorg voor elkaars privacy. De zorgverleners van Halane Care hanteren een beroepsgeheim en vallen onder de regels van het binnen Halane Care geldende privacyreglement. De cliënten respecteren de privacy van de zorgverleners. De zorgverlener is voor de client aanspreekbaar tijdens zijn werkuren. Buiten deze uren kan de client contact opnemen met zijn/haar contactpersoon.

8.8 Zorgverleners mogen geen giften van cliënten aannemen.

Artikel 9. Aansprakelijkheid

9.1 Alle zorgverleners van Halane Care hebben een aansprakelijkheidsverzekering.

9.2 Halane Care is slechts aansprakelijk voor schade welke gedekt is door de in artikel 9.1 genoemde aansprakelijkheidsverzekering tot maximaal het bedrag van de door de schadeverzekeraar aan Halane Care in dat schadegeval te verstrekken uitkering.

9.3 In geval van schade dient de client binnen 24 uur na het schade voorval, op straffe van het verval van recht op schadevergoeding, schriftelijk te melden bij Halane Care.

9.4 In geval van schade door toedoen van de zorgverlener geldt dat Halane Care de schade zal vergoeden. Hierbij geldt een eigen risicobedrag van 100 euro voor de client. Halane Care behoudt zich het recht voor de schade te verhalen op de zorgverlener.

9.5 Halane Care is niet aansprakelijk voor werkzaamheden door de zorgverlener verricht, die niet onder zijn/haar opdracht vallen. Voor zover deze werkzaamheden wel in zijn/haar opdracht vallen gaat de aansprakelijkheid niet verder en hoger dan in het artikel 9.1 genoemde bedrag.

9.6 Halane Care is niet aansprakelijk voor door medewerker gepleegde diefstal of andere strafbare feiten. In dergelijke gevallen zal door Halane Care de politie worden ingeschakeld en eventuele schade zal worden verhaald op de medewerker.

9.7 Alle aansprakelijkheid voor indirecte schade en/of gevolgschade is uitgesloten.

9.8 Ongeacht het bepaalde in artikel 8 van de algemene voorwaarden is Halane Care niet aansprakelijk voor schade die ontstaat door of ten gevolge van het verlies van aan zorgverleners gegeven geldbedragen, giro- en/of bankpasjes en huissleutels.

9.9 De zorgverleners van Halane Care nemen alleen bij hoge uitzondering huissleutels aan van cliënten. Halane Care vraagt haar cliënten om zo nodig een regeling te treffen met een familie of buren. Ook kan gevraagd worden om inzet van een sleutelkluis. Indien een uitzondering wordt gemaakt, wordt door beide partijen een sleutelovereenkomst getekend.

Artikel 10. Wijzigingen

De algemene voorwaarden worden jaarlijks in december geëvalueerd en zo nodig bijgesteld en vastgesteld. Halane Care is bevoegd tot wijziging van deze algemene voorwaarden.

Halane Care Algemene voorwaarden Juni 2021

 

 

 

Halane Care Algemene voorwaarden 

 

Welkom bij Halane Care!